Diskutované otázky: výzkum, vzdělávání, sociální otázky
- převýchova stávajících zaměstnanců v letech 2018-2024, sytém celoživotního vzdělávání. Očekává se, že každé cca 4-5 let dojde k významné novelizaci digitálních systémů, které si vyžádají nové znalosti od téměř všech účastníků procesu výstavby. Systém celoživotního vzdělávání vyžaduje profesionalizaci, (rozvoj České Stavební Akademie)
- Základní a odborné vzdělávání, důraz vedle specializace na multidisciplinární univerzálnost a týmový přístup. Definice nových či novelizovaných profesí.
- Sociální programy na podporu pro malé a střední podnikatele při přechodu na nové komunikační technologie a to jak materiálně, tak státní podporou při rekvalifikacích.
- Zapojení vědeckovýzkumných kapacit, vytvoření centra excelence Stavebnictví 4.0 a definic výzkumných úkolů v různých oblastech (možnost vytvoření nadace na spojení soukromých a veřejných prostředků):
- Územní identifikace jevů jejich třídění, archivace a ochrany.
- Procesy v osídlení a jejich příčiny a očekávané následky s ohledem na stavební rozvoj a vybavení území, nástroje státní (veřejné) regulace a řízení. Prvky a systémy Smart City a Smart House.
- Normativní vymezování kategorií informací pro jednotlivé systémy e-managementu stavby (GIS, BIM, IFC, databáze BIM apod.).
- Výzkum stavebních prvků a konstrukcí a jejich vhodnosti do digitální robotizované stavby. Uplatnění poznatků Průmysl 4.0 ve stavebnictví.
- Bezpečnost a ochrana veřejného i soukromého zájmu, rozvoj datových uložišť, systémy ochrany E-společnosti.
|